Pengorbanan yang Terindah (^_^)

Posted on Friday, February 18, 2011




Today.. Someone ask me..

Sanggup ke ko berkorban untuk seseorang??

Yup aku sanggup berkorban untuk sahabat.. Bagi aku pengorbanan untuk seorang sahabat adalah pengorbanan yg paling indah (^_^)

Ko sanggup korbankan apa2 je termasuk nyawa ko??

Yup apa2 jer trmasuk nyawa aku.. aku juz xnak tengok org sedih. Biarlah aku sedih,aku marah,aku sakit ati aku akan simpan sumer prasaan 2 n aku akan senyum (^_^)

Ko ni Gila r Manbai.. Kalo aku lbh baik aku uruskan diri aku jer, xyah sibuk pasal masaalah org len..

Tak.. Ko salah.. Sbnarnya pengorbanan nilah asas kepada cinta dan kasih sayang. Ko lupa ke kisah Sahabat yg sanggup Buat apa2 je untuk sahabat dy. Sahabat ni sanggup mati untuk mempertahankan sahabat yg lain.

Mengarut r ko, mane ad citer mcm 2. Cite katun ada r g2. Sanggup berkorban untuk sahabat hehe Tipu la ko ni.

(^_^) Bukan.. Ni kisah Benar.. Bagaimana Abu Bakar berkorban untuk Sahabatnya yg tercinta Nabi Muhammad SAW. Abu Bakar sanggup menahan tangisan kesakitan akibat dipatuk ular semata2 untuk tidak membangunkan Sahabatnya Nabi Muhammad SAW.Talhah menjadikn Tubuhnya perisai untuk Sahabatnya Nabi Muhammad SAW. Itulah buktinya Pengorbanan yang paling indah adalah berkorban untuk sahabat.

Ermmm...

Tanpa pengorbanan maka cinta tidak akan pernah wujud.. Dalam Dunia ni Tak de masa untuk kita bahagia, xde masa untuk kita bergembira, xde masa untuk kita fikirkan diri kita.. Dunia ni tempat untuk kita berkorban dan mengumpulkan sebanyak2nya pahala untuk menghadap Allah SWT. Masa untuk kita bergembira dan berbahagia adalah Di dalam Syurga yg kekal Abadi.

“Barang siapa melapangkan dari orang mukmin kedukaan dunia, nescaya Allah akan melapangkan dia dari satu kedukaan pada hari kiamat, dan barang siapa memudahkan atas orang yang susah, nescaya Allah akan memudahkan atasnya dalam urusan dunia dan akhirat” (^_^)

Percayalah Wahai Sahabatku.. Bila kita menggembirakan orang lain maka pasti dan pasti Allah akan menggembirakan kita dengan cara yg langsung kita xsangka.

0 Response to "Pengorbanan yang Terindah (^_^)"

Post a Comment